Labirint napravljen od ljepljive trake u učionici glazbene kulture u Osnovnoj školi Đure Prejca u Desiniću bio je vrhunac i točka na ‘i’ ciklusa od šest zimskih radionica koje je organizirao Dvor Veliki Tabor s učiteljicama iz Desinića.

Vila Meluzina

Muzejska pedagoginja u Dvoru Kristina Pavlović u šest je navrata dolazila u različite razrede i ovisno o temama iz njihovog školskog kurikuluma kreirala radionice, sve mahom povezane s Velikim Taborom i razdobljem srednjega vijeka.

Tako su se djeca u 2. a razredu s učiteljicom Gordanom Reljić upoznala s Vilom Meluzinom, neobičnim likom koji se nalazi na jednoj kaljevoj peći u palasu Velikog Tabora. Slušali su legendu o vili, a njezino su obličje i sami kreirali u glini. Za kraj radionice okušali su se u slaganju slagalice s Meluzininim likom, a najuspješniji su dobili prigodnu publikaciju.

Izradili rodoslovlja

Za učenike 3. a i 3. b razreda, koji upravo obrađuju pretke i potomke, pojmove stoljeća i desetljeća te obiteljsko stablo, radionica je imala za temu velikotaborsku plemićku obitelj Rattkay, njihovo rodoslovno stablo i najvažnije pojedince. Djeca su ispunjavala liste s podacima vlastitog rodoslovlja, proučila putovanje u Meksiko misionara Ivana Adama Rattkaya iz 17. stoljeća te odigrala igru na ploči ‘Putevima grofova Rattkay’.

Učiteljice Mirjana Bobinac i Suzana Zdolc s veseljem su se uključile u dječje aktivnosti baš kao i učiteljica Ivana Šimunić Krklec na čiji je poticaj 4. razred doznao sve o arhitekturi Velikog Tabora. Osim u teoriji, učenici su se okušali i u praktičnoj ‘izgradnji’ burga i svih njegovih dijelova uz pomoć drvenih kocki.

Što čini razliku između usmenih predaja, legendi, priča i bajki, ‘sedmaši’ su doznali uz pomoć usmene predaje o Veroniki Desinićkoj i Legende o Meluzini. Najviše posla bilo je za 6. a i 6. b razred.

U sinergiji s kurikulumom

Učiteljica povijesti Mirjana Vrančić željela je da se s njima obrade teme o Hrvatskoj u srednjem vijeku i o hrvatskim velikaškim obiteljima. Vjeroučiteljica Anita Matuša Popović smatrala je kako bi bilo zgodno obraditi srednjovjekovna hodočašća kroz simboliku labirinta.

Kroz kviz znanja i prezentaciju učenici su doznali nepoznate detalje o velikaškim obiteljima Celjski i Rattkay, a naučeno su provjerili uz pomoć igre Veronika memory.

Doznali su dječaci i djevojčice mnogo o labirintima, tim neobičnim, stoljećima poznatim formama koje su srednjovjekovni graditelji crkava ugrađivali u mozaike podova kako bi poslužili nemoćnima kao supstitucija za tada popularna hodočašća.
Uz pomoć kompasa, krede i ljepljivih traka kreirali su labirint ljubavi i stvaralaštva.

– S obzirom na vrlo pozitivne reakcije škole, ravnateljice Anice Karažije te učiteljica i učenika, akcija ‘Muzej u školi’ bit će nastavljena i tijekom slijedećih mjeseci, po potrebi i ovisno o temama koje se obrađuju u školskom programu. Edukativne radionice planiraju se organizirati i u drugim školama oko Desinića, a ako bude interesa i šire, po cijeloj Krapinsko-zagorskoj županiji – najavila je muzejska pedagoginja Kristina Pavlović.