Ministarstvo regionalnog razvoja i fondova Europske unije Gradu Krapini odobrio je sufinanciranje projekta Crna kraljica. Projektna dokumentacija je izrađena, čeka se samo natječaj Europske unije.

Multimedijalna izložba Barbari Celjskoj

Crna kraljica je projekt obnove i revitalizacije dva najstarija lokaliteta iz kojih je Krapina nastala. Projekt se sastoji od tri cjeline: uređenja i obnove Starog grada Krapina, uređenja parka skulptura Forma Prima u šumi Josipovac te izgradnje pješačkog mosta dugačkog 300 metara. Taj će most povezivati ta dva lokaliteta.

Pješački most iznad Krapine bit će dugačak 300 metara i povezivati će Stari grad s parkom skulptura u šumi Josipovac

Nositelj projekta je Grad Krapina, a autori su arhitektonski ured MVA / mikelić vreš arhitekti iz Zagreba i Ponting inženirski biro iz Maribora.

U sklopu Starog grada, u renesansnoj zgradi Palasa, uredit će se multimedijalna izložba posvećena Barbari Celjskoj (1392.-1451.), hrvatsko-ugarskoj kraljici, njezinu životu i obilježjima njezine vladavine. Suvremenici onoga doba njezin su život opisivali kao razuzdan i poročan. Bila je poznata i po svom političkom djelovanju, povijest piše kako je bila oštroumna, da je imala veliko političko umijeće, ali da je bila spletkarošica. Bavila se alkemijom i voljela se odijevati u crno. Zato su je i nazvali Crna kraljica.

Vidikovac visok 11 metara

Neposredno uz Palas, u postojećoj pećini dužine oko 60 metara, predviđa se zvučno-svjetlosna instalacija u formi polutransparentnog tunela koji postaje dio sustava pješačkih staza na cijelom lokalitetu.

U pećini je predviđena zvučno-svjetlosna instalacija kao polutransparentni tunel koji će biti dio sustava pješačkih staza

– Na vrhu brda iznad Palasa, kao logični završetak pješačkih staza, izgradit će se vidikovac visine 11 metara. Vidikovac svojim cilindričnim oblikom reinterpretira kulu koja je u sklopu fortifikacija Starog grada postojala na tom mjestu, te se nadovezuje na memoriju vidikovca s početka 20. stoljeća, koji se također nalazio na tom mjestu – pojasnio nam je Tomislav Vreš, jedan od autora projekta.

Muzej skulptura na otvorenom

Park skulptura Forma Prima u šumi Josipovac nastao je kao rezultat kiparske kolonije koja je jednom godišnje, krajem 70-ih i početkom 80-ih godina prošlog stoljeća, okupljala brojne domaće i svjetske kipare. On predstavlja jedinstveni primjer Muzeja suvremenih drvenih skulptura na otvorenom u Hrvatskoj, pa se predviđa njegova cjelovita obnova i uređenje.

– Obnovilo bi se svih 36 skulptura, uredile i osvijetlile pješačke staze, te bi se obnovio drveni paviljon arhitekta Vjenceslava Richtera. Doživljaj parka skulptura upotpunit će planirana multimedijska aplikacija proširene stvarnosti kroz koju će posjetitelji, preko svojih smartphonea, moći saznati sve informacije o skulpturama i njihovim autorima – dodao je Vreš.

Park skulptura, koje će se obnoviti, jedinstveni je primjer Muzeja suvremenih drvenih skulptura na otvorenom u Hrvatskoj

Viseći most po uzoru na Čeha, Leha i Meha

U sklopu oba lokaliteta, čija površina iznosi ukupno oko 3,4 hektara, urediti će se i opremiti više od dva kilometra pješačkih staza. Pješački most duljine 300 metara i širine 1,2 metara će, osim povezivanja ta dva lokaliteta, svojom specifičnom asimetričnom siluetom promijeniti vizuru grada. Ideja visećeg mosta temelji se na lokalnoj legendi koju je popularizirao Ljudevit Gaj. Prema njegovoj interpretaciji, nad trgovištem Krapinom bila su tri grada, Krapina, Psar i Šabac. U njima su stolovala tri brata, Čeh, Leh i Meh, od kojih su kasnije, prema legendi, nastali svi Slaveni. Legenda je smještena u rimsko doba, u kasnoj antici, a govori o tome da su njih trojica, pritisnuti rimskom vlašću, dali sagraditi viseći kožnati most ojačan lancima između utvrdi Krapine i Psara, kako bi se mogli tajno sastajati i kovati planove protiv Rimljana.

– Na projektu takve složenosti izazov je uskladiti rad preko 40 stručnjaka iz različitih područja, od arhitekata i inženjera drugih struka, do arheologa, kustosa i dizajnera. Zadnja faza izrade glavnog i izvedbenog projekta trajala je oko pet mjeseci, a cjelokupni proces od koncepcije, studije do izvedbene projektne dokumentacije trajao je više od dvije godine. Tijekom cjelokupnog procesa projektiranja vodili smo se idejom da zadržimo i istaknemo zatečene vrijednosti kojima prostor obiluje, ali i da ga istodobno nadogradimo intervencijama suvremenog arhitektonskog izraza – naglasio je Tomislav Vreš iz arhitektonskog ureda MVA / mikelić vreš arhitekti.