Grad Zabok potpisao je još jedan Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava! Ministarstvo regionalnog razvoja i fondova EU odobrilo je još jedan projekt koji Grad Zabok realizira zajednički s Gradom Oroslavjem

Kao partneri, Zabok i Oroslavje zajednički će graditi biciklističku stazu, rutu dugačku 5,2 kilometra. Ukupna vrijednost projekta je 14.262.986,00 kuna, a iz EU fondova za ovaj projekt bit će isplaćeno osam milijuna kuna.

Spajanje dva kolodvora

Biciklistička ruta Zabok – Oroslavje nosi naziv BRZO i spojit će željeznički kolodvor u Zaboku s autobusnim u Oroslavju.

– Izuzetno smo sretni i ponosni što je još jedan naš projekt dobio potpis i pečat. To dovoljno govori koliko su naši projekti opravdani i prepoznati te koliko cijeli gradski tim ulaže napora i znanja kako bismo maksimalno iskoristili sredstva EU fondova – kažu u Gradu Zaboku.

Projekt Biciklistička ruta Zabok – Oroslavje (BRZO) uspostavlja modernu i održivu biciklističku infrastrukturu između dva grada. Njome će se povećati kvaliteta kretanja stanovništva, učinkovitost prometnih rješenja, smanjit će se zagađenje i devastacija okoliša, povećati sigurnost i dodatno razvijati društveno prihvatljiv način prometa.

Biciklistički most

– Ova biciklistička ruta doprinosi održivosti prometnog sektora u cjelini, jer omogućuje korištenje potencijala svakog vida prijevoza, a promiče biciklizam kao jedan od načina putovanja. Osim toga, s obzirom da spaja željeznički i autobusni prijevoz, bicikl će biti jedan zdrav način putovanja, odnosno dolaska na odredište za daljnji put, vlakom ili autobusom – naglasili su u Gradu.

Biciklistički most prelazit će željezničku prugu i spajati ulice Matije Gupca i Gjalskoga (Foto: animacija iz projekta)

Biciklistička staza nije samo staza. Njome će se promovirati jačanje svijesti građana o dobrobitima biciklizma za njih osobno i društvo u cjelini. Promicat će se i češće korištenje javnog prijevoza kao zamjena za putovanja automobilima koji sve više zagađuju okoliš.

Zabočka dionica imat će i biciklistički most preko rijeke Krapine te most u samome gradu gdje će prelaziti postojeću željezničku prugu, a spajat će gradske ulice Matije Gupca i Ksavera Šandora Gjalskog. Oroslavska dionica počinje na liniji razgraničenja dva grada, a završava na autobusnom kolodvoru u Oroslavju u Ulici Andrije Gredičaka. Staza za bicikliste bit će široka tri metra.

Mijenjanje navika, zdrav život

– Ukupna vrijednost projekta je 14.262.986,00 kuna. Iznos od 528.375,00 kuna utrošen je na projektnu dokumentaciju 2019. i zajednički su ga financirali Zabok i Oroslavje. Odobrenih 8.000.000,00 kuna kroz EU fond realizirat će se tijekom ove i iduće godine kada bi cijeli projekt trebao biti gotov. Ostatak od 5.734.610,79 kuna financirat će partneri na projektu, Zabok i Oroslavje – pojasnili su u Gradu.

Staza će biti dugačka 5,2 kilometra, široka tri metra i spajat će željeznički kolodvor u Zaboku i autobusni u Oroslavju

– Spojit ćemo dva grada, poticati zdrav način života i mijenjanje navika, a postojećim biciklistima, kojih je mnogo više no što neki misle, omogućiti sigurnu vožnju i siguran put. Izuzetno nas raduje ova suradnja između dva Grada koja je još jednom dokazala da ljudi i projekti za ljude i buduće generacije mogu i moraju biti ispred politike – naglasili su u Gradu.

– Zahvaljujemo svima koji su dali svoj doprinos ovome projektu i koji su se angažirali, a posebno Poduzetništvu Tomek, obitelji Tomek, Darku i Brigiti, koji su svoje zemljište, kroz koje će prolaziti jedan dio staze, dali za projekt bez naknade. Vidimo se na biciklima! – poručili su iz Zaboka.

EU potiče intermodalnost

Gradonačelnik Oroslavja Emil Gredičak veliki je ljubitelj bicikliranja. I on je izuzetno sretan zbog uspješnoga projekta koji kreće u realizaciju.

– Ovakve primjere izvrsne prakse i suradnje, kao što imaju Oroslavje i Zabok, želimo u cijeloj Hrvatskoj – poručio je Gredičak.

Odobrenih 8.000.000,00 kuna kroz EU fond realizirat će se tijekom ove i iduće godine

– Želja za spajanjem ova dva grada postoji još od 50.-ih godina prošlog stoljeća. Kako Europa potiče uključivanje i spajanje i intermodalnost, ovo je bila jedinstvena prilika uključiti se i prijaviti projekt koji je, na koncu, odobren. Bitno je reći ljudima da se ovaj novac nije mogao iskoristiti za nešto drugo, što oni smatraju da je prioritetnije, već isključivo za ovu svrhu. Bit će to sjajno za dnevnu migraciju ljudi. Biciklizam se vraća! – ponosan je na skori početak gradnje gradonačelnik Emil Gredičak.

Prethodni članakRođendan Ljudevita Gaja, ilirca koji je volio krivudati
Sljedeći članakPočinje 18. Tabor Film Festival, tri dana čiste kulture