Emanuel Vidović (Split, 24. XII. 1870 – Split, 1. VI. 1953) prve slikarske poduke dobio je od splitskog slikara i graditelja Emila Vecchiettija. Sa sedamnaest godina upisao je studij kiparstva na Akademiji u Veneciji, ali je ubrzo prešao na studij slikarstva.

Nakon tri godine prekinuo je formalno obrazovanje i počeo slikati po ulicama Venecije, Milana i Chioggie. U Milanu, u kojem je boravio od 1892. do 1895., došao je u blizak dodir s predstavnicima suvremene struje talijanskog slikarstva, divizionozmom.

Veliki utjecaj u Splitu

Nakon povratka u Split priključio se Književno-umjetničkom klubu koji je bio jezgra splitske moderne. Godine 1908. bio jedan od organizatora Prve dalmatinske umjetničke izložbe, manifestacije koja je imala presudnu ulogu u povezivanju dalmatinskih umjetnika, a značajno je pridonio i osnivanju umjetničkog društva Medulić.

Imao je veliki utjecaj na razvoj likovnog i kulturnog života u Splitu, a kao nastavnik crtanja u splitskoj Obrtnoj školi odgojio je brojne generacije likovnih umjetnika. Više desetljeća slikao je krajolike iz Venecije, Chioggie i Splita, a od 1930. i Trogir. Od 1938. godine posvetio se slikanju interijera vlastitog atelijera, mrtvih priroda sačinjenih od predmeta u atelijeru te interijerima splitskih i trogirskih crkava.

Suradnja Klanjca i Splita

Velika nagrada Splitskog salona utemeljena 1984. godine dobila je ime Emanuel Vidović, a 2006. otvorena je u sastavu Muzeja grada Splita i Galerija Emanuel Vidović posvećena životu i djelu ovog velikog hrvatskog slikara.

Izložba ‘Emanuel Vidović – Izbor djela iz fundusa Galerije Emanuel Vidović’, koja nakon Varaždina, Siska, Samobora i Mostara gostuje i u Klanjcu, dolazi u okviru međumuzejske suradnje Muzeja grada Splita – Galerije Emanuel Vidović i Muzejā Hrvatskog zagorja – Galerije Antuna Augustinčića. Tijekom te suradnje 2017. izložbom ‘Bezglasne invencije’ u Splitu predstavljen je dio Augustinčićeva opusa vezan uz temu glazbe.

Augustinčić cijenio Vidovića

Želeći pokazati da suradnja dvaju muzeja nije slučajna, ovoj izložbi velikana hrvatskog slikarstva u klanječkoj Galeriji splitskog zeta pridodajemo i jedan Vidovićev ‘Interijer’ koji je Augustinčić svojedobno otkupio. U katalog izložbe uvršten je i dio novinskog članka iz Novog doba koji svjedoči o tome koliko je 1940. godine kipar cijenio slikara, a naposljetku, i obiteljsku anegdotu iz pera Augustinčićeva unuka Ivana Lozice.

Izložba je realizirana uz potporu Ministarstva kulture Republike Hrvatske i Grada Klanjca, a može se razgledati do 3. lipnja 2019., svakodnevno od 9 do 17 sati. Autorica izložbe je viša kustosica Muzeja grada Splita Nela Žižić.